На допомогу медіапедагогам

 

ЯК ПРАЦЮВАТИ Й ПОВОДИТИСЯ В ZOOM: ПОРАДИ ДЛЯ УЧНІВ І ВЧИТЕЛІВ

https://osvita.ua/school/method/85398/


КЛЮЧОВІ ПИТАННЯ ДЛЯ АНАЛІЗУ МЕДІАМЕСЕДЖІВ

(ВІЗУАЛІЗАЦІЯ)  

Питання, які потрібно ставити аби сприймати медіа грамотно, критично, а не пасивно.

     На думку Елізабет Томан та Тесси Джолс із центру медіаграмотності у США вважають, що ціль медіаграмотності - це розвиток навичок визначати ключові ідеї, встановлювати зв'язки між різними ідеями, ставити доречні питання, помічати протиріччя та рефлексувати. Ставити правильні запитання, сприймаючи медіатекст - це основа медіаосвіти і критичного мислення. Вперше такі питання були сформульовані у 1989 році Британським інститутом кіно.



5 ПРАВИЛ ПЕРЕВІРКИ ІНФОРМАЦІЇ 

            На сучасну особистість тисне надмір інформації, яка може бути шкідлива, неприємна, зайва, зманіпульована. 

Тому будь-яка інформація потребує аналізу та оцінки:

1. Перевірте джерело.
2. Зверніть увагу на емоційні слова та лексику.
3. Хто автор медіатексту.
4. Проаналізуйте дату пулікації.
5. Відділяйте факти від думок.



МЕТОДИКА: ЯК АНАЛІЗУВАТИ ВІЗУАЛЬНІ ОБРАЗИ

    Для аналізу будь-яких візуальних медіа, включаючи картини, фотографії, мультфільми, плакати, відеокліпи, необхідно застосовувати певну стратегію:

1. Виберіть зображення.
2. Долучіть учнів до аналізу.
3. Обговоріть процес.


  ЕТИКЕТ ТА ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ В ІНТЕРНЕТІ

      
      У 80-х роках минулого століття сформувалися правила поведінки та культура спілкування в мережі Інтернет (нетикет, мережевий етикет спілкування). Етикет спілкування в Інтернеті знаходиться ще на стадії формування. Проте вже існують загальноприйняті норми поведінки, специфічні правила, риси й особливості спілкування в Інтернеті.


.


ПУТІВНИК ІЗ БАТЬКІВСЬКОГО ПОСЕРЕДНИЦТВА "БАТЬКИ, ДІТИ ТА МЕДІА"

          Путівник із батьківського посередництва "Батьки, діти та медіа" створений для батьків дітей 6 -10 років. У посібнику показано можливості та шляхи набуття медіаграмотності та навичок критичного мислення батьками. У путівнику можна знайти різноманітні стратегії розвитку медіаграмотності, які найкраще підійдуть для дітей, батьків та педагогів.

   



https://gurt.org.ua/articles/42722/

https://msu.edu.ua/library/mediahramotnist-korysni-materialy/

 ПРАКТИЧНА МЕДІАОСВІТА: ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОБОТИ З ВІЗУАЛЬНИМИ ТА АУДІОВІЗУАЛЬНИМИ МЕДІАПРОДУКТАМИ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ

    Посібник вирізняється своєю практичною складовою, він створений з метою аналізу практичних вправ та форм роботи з візуальними та аудіовізуальними медіапродуктами та з'ясувати їх значення для формування життєвих компетентностей і розвитку медіакультури школярів. Досліджується зв'язок між формами і методами роботи, які пропонує вчитель на уроках і знаннями та уміннями, які отримують учні.
    Посібник покликаний надати універсальний набір схем для аналізу різного виду медіатекстів. Може стати у нагоді студентам, здобувачам освіти, творчим вчителям, які шукають нові підходи до проведення занять, а також всім, хто цікавиться медіаосвітою.




45 ідей як викладати медіаграмотність дітям 3–4 років

https://medialiteracy.org.ua/45-idej-yak-vykladaty-mediagramotnist-dityam-3-4-rokiv/


Медіаграмотність в критичне мислення в закладі дошкільної освіти

https://www.aup.com.ua/uploads/Mediahramotnist_V_Zakladi_Doshkilnoi_Osvity_AUP_2020.pdf


Як навчати медіаграмотності дошкільнят

https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16309/2016-03-24-yak-navchyty-mediagramotnosti-doshkilnyat/

Навчальний календарик розвитку критичного мислення
https://medialiteracy.org.ua/navchalnyj-kalendaryk-rozvytku-krytychnogo-myslennya/


Відеопрезентація посібника «Медіаосвіта на заняттях з математики» 16 вересня

https://medialiteracy.org.ua/videoprezentatsiya-posibnyka-mediaosvita-na-zanyattyah-z-matematyky-16-veresnya/


Шановні колеги, до вашої уваги – новий медіаосвітній ресурс від Академії української преси: тулбокс із уроками та вправами, в які інтегровані елементи медіаграмотності. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття. Розробники уроків — дипломовані й кваліфіковані педадагоги, а всі матеріали пройшли апробацію у навчальних закладах.

Покликання на ресурс: https://toolbox.medialiteracy.org.ua/


https://it.moippo.mk.ua/anonsy-novyny-mediaosvity/%d1%80%d0%b5%d0%ba%d0%be%d0%bc%d0%b5%d0%bd%d0%b4%d1%83%d1%94%d0%bc%d0%be-%d1%82%d1%83%d0%bb%d0%b1%d0%be%d0%ba%d1%81-%d1%96%d0%b7-%d1%83%d1%80%d0%be%d0%ba%d0%b0%d0%bc%d0%b8-%d1%82%d0%b0-%d0%b2%d0%bf/



ОСНОВИ МЕДІАГРАМОТНОСТІ 5–6 класи МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА для закладів загальної середньої освіти


https://medialiteracy.org.ua/osnovy-mediagramotnosti-5-6-klasy-modelna-navchalna-programa-dlya-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osvity/



Немає коментарів:

Дописати коментар