На допомогу медіапедагогам

 

ЯК ПРАЦЮВАТИ Й ПОВОДИТИСЯ В ZOOM: ПОРАДИ ДЛЯ УЧНІВ І ВЧИТЕЛІВ

https://osvita.ua/school/method/85398/


КЛЮЧОВІ ПИТАННЯ ДЛЯ АНАЛІЗУ МЕДІАМЕСЕДЖІВ

(ВІЗУАЛІЗАЦІЯ)  

Питання, які потрібно ставити аби сприймати медіа грамотно, критично, а не пасивно.

     На думку Елізабет Томан та Тесси Джолс із центру медіаграмотності у США вважають, що ціль медіаграмотності - це розвиток навичок визначати ключові ідеї, встановлювати зв'язки між різними ідеями, ставити доречні питання, помічати протиріччя та рефлексувати. Ставити правильні запитання, сприймаючи медіатекст - це основа медіаосвіти і критичного мислення. Вперше такі питання були сформульовані у 1989 році Британським інститутом кіно.



5 ПРАВИЛ ПЕРЕВІРКИ ІНФОРМАЦІЇ 

            На сучасну особистість тисне надмір інформації, яка може бути шкідлива, неприємна, зайва, зманіпульована. 

Тому будь-яка інформація потребує аналізу та оцінки:

1. Перевірте джерело.
2. Зверніть увагу на емоційні слова та лексику.
3. Хто автор медіатексту.
4. Проаналізуйте дату пулікації.
5. Відділяйте факти від думок.



МЕТОДИКА: ЯК АНАЛІЗУВАТИ ВІЗУАЛЬНІ ОБРАЗИ

    Для аналізу будь-яких візуальних медіа, включаючи картини, фотографії, мультфільми, плакати, відеокліпи, необхідно застосовувати певну стратегію:

1. Виберіть зображення.
2. Долучіть учнів до аналізу.
3. Обговоріть процес.


  ЕТИКЕТ ТА ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ В ІНТЕРНЕТІ

      
      У 80-х роках минулого століття сформувалися правила поведінки та культура спілкування в мережі Інтернет (нетикет, мережевий етикет спілкування). Етикет спілкування в Інтернеті знаходиться ще на стадії формування. Проте вже існують загальноприйняті норми поведінки, специфічні правила, риси й особливості спілкування в Інтернеті.


.


ПУТІВНИК ІЗ БАТЬКІВСЬКОГО ПОСЕРЕДНИЦТВА "БАТЬКИ, ДІТИ ТА МЕДІА"

          Путівник із батьківського посередництва "Батьки, діти та медіа" створений для батьків дітей 6 -10 років. У посібнику показано можливості та шляхи набуття медіаграмотності та навичок критичного мислення батьками. У путівнику можна знайти різноманітні стратегії розвитку медіаграмотності, які найкраще підійдуть для дітей, батьків та педагогів.

   



https://gurt.org.ua/articles/42722/

https://msu.edu.ua/library/mediahramotnist-korysni-materialy/

 ПРАКТИЧНА МЕДІАОСВІТА: ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОБОТИ З ВІЗУАЛЬНИМИ ТА АУДІОВІЗУАЛЬНИМИ МЕДІАПРОДУКТАМИ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ

    Посібник вирізняється своєю практичною складовою, він створений з метою аналізу практичних вправ та форм роботи з візуальними та аудіовізуальними медіапродуктами та з'ясувати їх значення для формування життєвих компетентностей і розвитку медіакультури школярів. Досліджується зв'язок між формами і методами роботи, які пропонує вчитель на уроках і знаннями та уміннями, які отримують учні.

    Посібник покликаний надати універсальний набір схем для аналізу різного виду медіатекстів. Може стати у нагоді студентам, здобувачам освіти, творчим вчителям, які шукають нові підходи до проведення занять, а також всім, хто цікавиться медіаосвітою.




45 ідей як викладати медіаграмотність дітям 3–4 років

https://medialiteracy.org.ua/45-idej-yak-vykladaty-mediagramotnist-dityam-3-4-rokiv/


Медіаграмотність в критичне мислення в закладі дошкільної освіти

https://www.aup.com.ua/uploads/Mediahramotnist_V_Zakladi_Doshkilnoi_Osvity_AUP_2020.pdf


Як навчати медіаграмотності дошкільнят

https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16309/2016-03-24-yak-navchyty-mediagramotnosti-doshkilnyat/

Навчальний календарик розвитку критичного мислення
https://medialiteracy.org.ua/navchalnyj-kalendaryk-rozvytku-krytychnogo-myslennya/


    Посібник перше видання в Україні, що розкриває питання медіаосвіти на заняттях з математики. У книжці наведено короткі теоретичні відомості про різні аспекти медіаграмотності, приділено увагу питанням методики її впровадження та розміщено завдання, що можуть бути використані під час занять.
     Книжка розрахована на вчителів математики, що прагнуть урізноманітнити свої заняття, зробити їх цікавішими для учнів, розвивати не лише предметні компетентності, а й медіаграмотність і критичне мислення.



ТУЛБОКС УРОКІВ МЕДІАГРАМОТНОСТІ


        Шановні колеги, до вашої уваги – новий медіаосвітній ресурс від Академії української преси: тулбокс із уроками та вправами, в які інтегровані елементи медіаграмотності. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття. Розробники уроків – дипломовані й кваліфіковані педадагоги, а всі матеріали пройшли апробацію у закладах освіти.

Матеріали тулбоксу  



ОСНОВИ МЕДІАГРАМОТНОСТІ 5–6 класи 

МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА 

для закладів загальної середньої освіти

    Програма укладена відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 898 від 30 вересня 2020 р. та наказу Міністерства освіти і науки України № 235 від 19 лютого 2021 року «Про затвердження типової освітньої програми для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти».

    Гриф Міністерства освіти і науки України «Схвалено для використання в освітньому процесі» (Протокол № 13 засідання експертної комісії з історії від 09.11.2022., Протокол № 1 засідання експертної комісії з громадянської освіти та правознавства від 31.01.2023)

Завантажити програму 





Немає коментарів:

Дописати коментар